Pred pár rokmi takmer nepoznané a momentálne svojou dôležitosťou priamo na Olympe. Online hodnotenia spoločností, produktov, služieb a prakticky všetkého, čo môžeme hodnotiť, budú hrať v roku 2017 veľmi významnú rolu pri budovaní vašej reputácie.
Už teraz sú tým kľúčovým rozhodovacím faktorom, ktorý hovorí ostatným, či sa majú alebo nemajú zaoberať vašimi produktami a službami.
Ako sa hovorí, čísla nepustia:
- 84% užívateľov dôveruje online hodnoteniam rovnako ako osobnému doporučeniu od známeho
- 90% užívateľov si vie utvoriť názor na obchod, produkt, alebo službu z menej ako 10 hodnotení
- 74% spotrebiteľov verí viac lokálnym podnikom na základe kladných hodnotení
- 58% užívateľov považuje za najdôležitejšie hviezdičkové hodnotenia
- 87% užívateľov nebude zvažovať využite vašej služby, alebo kúpu vášho produktu, ak sú hodnotenia nízke.
Vďaka narastajúcim možnostiam hodnotenia, ako sú napríklad mobilné aplikácie, či špecializované stránky na zber hodnotení, cez ktoré najčastejšie hodnotíme produkty, jedlo a pobyty, je výber toho správneho produktu, alebo služby pre nás ako spotrebiteľov, oveľa jednoduchší.
Dôležité pre Google
Hodnotenia zobrazuje Google v lokálnych výsledkoch vyhľadávania priamo pri výsledkoch hľadania, čo výrazne urýchľuje rozhodovanie užívateľa, ktorý podnik navštívi. Rozhodovať môže výška hodnotenia, no pre niektorých môže byť určujúci aj počet hodnotení, čiže kvantita prebije kvalitu.
Takto môžu vyzerať výsledky vyhľadávania na dotaz „reštaurácie v mojom okolí“. Pre ktorú by ste sa rozhodli vy?
Čo to však znamená pre majiteľov obchodov, reštaurácií, ubytovacích zariadení a e-shopov?
Tí môžu byť samozrejme radi, že vďaka jednoduchej funkcionalite sa môžu ich produkty, alebo služby predávať oveľa jednoduchšie a rýchlejšie, no na druhej strane by mali byť pripravení zvládať krízovú komunikáciu v prípade negatívnych recenzií.
Či sú negatívne recenzie oprávnené, alebo nie (bohužiaľ stáva, sa aj to), odporúčame ich vždy vykomunikovať a nikdy nemazať. To, že recenziu nezmažete, ale na ňu odpoviete, dá ostatným užívateľom oveľa viac, ako to, čo by dalo vymazanie recenzie vám. Vždy však pamätajte na to, že na negatívnu recenziu treba reagovať s triezvou hlavou, nikdy to nerobte po prvom prečítaní.
Ak sa aj stalo, že pochybenie bolo skutočne na vašej strane, nebojte sa ho priznať a ospravedlniť sa zaň. Navrhnite možné riešenia a skúste vylepšiť svoju reputáciu.
Ako ste na tom vy? Majú vaši zákazníci možnosť hodnotiť vaše služby, či produkty? Ak by náhodou nie, implementácia tejto funkcionality by mala byť medzi prvými na zozname.