1. Nevalidný XML feed, alebo feed s chýbajúcími údajmi
Správne vytvorený XML feed je základom vašej úspešnej kampane na porovnávačoch cien. Každý porovnávač má svoju špecifikáciu XML feedu, ktorú by ste mali dodržiavať, nakoľko sa od toho odvíja množstvo zaradených produktov do porovnania cien v prípade zapojenia sa e-shopu do jedného z platených PPC programov. Porovnávače cien vedia spracovať aj feedy konkurenčných porovnávačov, čiže niekedy stačí, ak vytvoríte jeden dokonalý feed, ktorý viete použiť na všetkých porovnávačoch. Aké údaje by mal feed jednoznačne obsahovať, uvádzame v tomto článku.
2. Nestabilný XML feed a opakované vypadávanie produktov z porovnania cien
Pri tvorbe XML feedu vždy myslite na to, že vaše url linky produktov musia byť pre produkty finálne, čiže počas životnosti produktu by sa nemala url linka meniť. Dávajte si pozor, aby v prípade, že do názvu produktu vkladáte napríklad „doprava zdarma“, aby sa toto nepremietalo do url linky produktu. Ak by bol produkt nahodený v porovnaní cien s čistou url bez tohto prídavku a následne by sa táto akcia na dopravu zdarma premietla do url linky, produkt sa môže na porovnávači odpárovať z porovnania cien a je už len na porovnávačoch, či produkt opätovne zaradia s novou linkou. Takisto si treba dávať pozor na ID produktov, ak ich uvádzate vo feede, nakoľko niektoré porovnávače môžu tento parameter používať pri párovaní a so zmenou ID produktov sa tieto odpárujú. Ak meníte e-shopové riešenie alebo robíte SEO zmeny k lepším url linkám, je potrebné, aby ste staré url linky presmerovali na nové url linky (funkcia 301 redirect). Týmto zachránite zaradené produkty na porovnávačoch a takisto nestratíte naindexované pozície na Googli v organických výsledkoch vyhľadávania.
3. Bezplatný program na porovnávačoch a fulltextové vyhľadávanie
Ak to myslíte s vašim e-shopom aspoň trošku vážne, bude potrebné, aby ste na porovnávačoch využívali platené PPC programy. Každý porovnávač má trošku odlišné fungovanie PPC programov, no v konečnom dôsledku závisí od zvoleného PPC programu, na akých pozíciách sa bude Váš e-shop zobrazovať. V bezplatnom programe bývajú vaše ponuky zaradené iba do fulltextového vyhľadávania, z ktorého získate iba minimálnu návštevnosť oproti tomu, čo môžete získať zapojením sa do jedného z PPC programov. Minimálna objednávka kreditu je v závislosti od porovnávača od 30€ do 75€ bez DPH. Štandardná cena prekliku je cca 0,04€, čo znamená, že za tento 30€ kredit môže do vášho obchodu prísť až 750 návštev a potencionálnych zákazníkov. Porovnávače sú v dnešnej dobe internetového nakupovania jednou z najcielenejších foriem reklamy, nakoľko práve sem prichádzajú užívatelia už s cieľom nakúpiť tovar. Ak ste začínajúci e-shop, prvé investície by určite mali smerovať aj do porovnávačov cien.
4. Obchod bez implementovaného zasielania hodnotiacich dotazníkov
Na porovnávačoch cien máte ďalšiu skvelú možnosť, ako dať vedieť zákazníkom, že váš obchod je kvalitný a nákupu v ňom sa nemusia báť. Stačí, ak si implementujete zasielanie dotazníkov spokojnosti po nákupe, kde majú nakupujúci možnosť hodnotiť jednotlivé časti nákupu vo vašom obchode. Následne, ak máte dostatok hodnotení s postačujúcou známkou, udelí vášmu obchodu porovnávač cien certifikát (napríklad Pricemania Overený obchod), vďaka ktorému užívatelia vedia, že váš obchod je kvalitný. Tento certifikát môžete následne používať vo vašom e-shope a takisto v celkovej marketingovej komunikácii. Podmienky implementácie a udeľovania sú však rozlišné v závislosti od porovnávača, je teda potrebné informovať sa o nich priamo na porovnávačoch. Ak by ste si toto zasielanie neimplementovali, prichádzate o výraznú konkurenčnú výhodu a značný počet objednávok. Ak budete mať implementovaných viac dotazníkov z viacerých porovnávačov, je potrebné, aby ste sledovali zdroj, odkiaľ k vám nakupujúci prišiel a následne mu zasielali dotazník pre tento porovnávač. Ak toto nebude zabezpečené, odošlú sa na zákazníka napríklad 3 rôzne dotazníky, pričom zákazníci sú ochotní vyplniť prvý, ktorý príde a všetky ďalšie budú brať ako SPAM.
5. Neuvádzanie dostupnosti a ceny dodania tovaru
Možno si poviete, že uvádzanie týchto dvoch údajov vo feede je zbytočné, no pravý opak je pravdou. Údaje o dostupnosti tovaru (availability) a ceny dodania (shipping) vedia porovnávače zobrazovať priamo v porovnaní cien a v momente, kedy sa užívateľ rozhodne, do ktorého z obchodov v prípade podobných cenových ponúk sa preklikne, bude to práve ten, ktorý údaj uviedol. Jednoducho povedané, uvádzaním týchto údajov zvyšujete mieru preklikov do vášho e-shopu a takisto možnú mieru konverzie. Samozrejme je potrebné, aby údaje o dostupnosti a cene dodania boli pravdivé, inak to bude mať za následok odchod užívateľa z vášho e-shopu.