Vyskúšať si prevádzkovanie e-shopu nikdy nebolo jednoduchšie
Viacerí už určite poznáte pojem dropshipping, no určite sa medzi vami nájdu aj takí, ktorým tento výraz nič nehovorí.
Pri dropshippingu ide o formu internetového predaja, kedy nemusíte kupovať tovar na sklad, nebalíte objednávky a ani neposielate tovar zákazníkovi. Ide teda o úplný outsourcing týchto činností na vášho dodávateľa.
Vy sa staráte o beh e-shopu, ktorý máte naplnený produktami od svojich dodávateľov, riešite marketingové aktivity, aby ste získali čo najviac objednávok, ktoré však nakoniec vybavuje váš dodávateľ a vám vypláca províziu za sprostedkovanie predaja.
Firma Bohemiasoft prichádza po svojich riešeniach pre tvorbu e-shopov aj s riešením pre dropshippingový predaj, ktoré sa volá Dropareal.
Toto riešenie prináša už predpripravené e-shopy napojené priamo na dodávateľov, ktorý sú v tejto službe zapojení. Podľa toho, čo sme z ukážok videli, služba je momentálne použiteľná zrejme iba v ČR, kde si viete vybrať z 33 rôznych dodávateľov a rôznymi kategóriami, ktoré chcete ponúkať vo svojom e-shope. V systéme pre slovenský trh má Dropareal iba 1 dodávateľa, preto si myslíme, že táto služba ešte nie je pre náš trh pripravená. Sme však zvedaví, ako sa služba na Slovensku rozbehne.
Zdroj:dropareal.cz
Dropareal uvádza, že by ste v SR mali pri predaji dosiahnuť priemernú maržu cca 15% a priemerný mesačnú províziu 740€. Tu by nás však zaujímalo, z akej vzorky vzišli tieto čísla.
Čo sa týka nákladov, prvých 15 dní máte od Droparealu zdarma. Toto obdobie na testovanie, kedy si vytvoríte vlastný názor, určite poteší. Následne za prevádzkovanie takéhoto e-shopu zaplatíte 16€, pri predplatení na dlhšie obdobie, sa mesačná cena znižuje.
Dropareal bude skôr pre tých, ktorí váhajú, či si internetový predaj skúsiť a takisto tých, ktorí to s e-shopárčením nemyslia smrteľne vážne a chcú si privyrobiť nejaké to euro.
Vyskúšať si, ako bude vyzerať váš dropshippingový obchod, môžete na tomto odkaze.
Ako sa Vám táto služba pozdáva? Vyskúšate ju, ak bude mať pre SR lepšiu databázu dodávateľov?
„Dropareal uvádza, že by ste v SR mali pri predaji dosiahnuť priemernú maržu cca 15% a priemerný mesačnú províziu 740€. Tu by nás však zaujímalo, z akej vzorky vzišli tieto čísla.“
Osobne ako prevadzkovatela e-shopu http://www.VasNakup.eu by ma to tiez zaujimalo. Za 6 mesiacov prevadzky som mal zatial navstevnost webu cca. 3890 jedinecnych pouzivatelov.
Blizsi prehlad: Relácie 4 540, Používatelia 3 891,
Zobrazenia stránky 14 246, Počet stránok na reláciu 3,14
K tymto cislam som sa nedopracoval nahodne, ale cielenou reklamou cez Facebook Ads a Google AdWords, z coho plynu aj iste naklady na tuto reklamu. Nebudem specifikovat blizsie, ale menej ako stovky EUR (luftom) to urcite nie su.
S navstevnostou som skutocne spokojny, s predajmi uz vobec a to som skromny clovek. K nakladom si je potrebne pripocitat aj graficke upravy a upravy kodu. V zakladnom zobrazeni je e-shop jednoducho nepouzitelny.
Chyby v systeme poskytovatela, ktore som nahlasil ako prvy a jediny, zato by som mal dostat minimalne rocne predplatne zdarma.
Tieto chyby sposobili, ze e-shopy na DropAreal posobili vyslovene amatersky a tam by som nenakupil ani ja. Preto moje rozhorcenie. Tieto sa prejavovali na vsetkych e-shopoch zriadenych na DropAreal.sk. Nebol problem tieto e-shopy vyhladat, tak si pravidelne robim prehlad o „konkurencii“, grafickych upravach, napadoch alebo len o naivite, ze si niekto zriadi e-shop a bez akychkolvek uprav ho s chybami necha „zit“.
Mozem vsak pochvalit pracu dodavatela a aj technickej podpory, kde na moje podnety reagovali pozitivne a vsetky zmeny boli v celku rychlo vykonane.
Na zaver to najdolezitejsie a to moje predaje. Za cele obdobie som obdrzal 3 (slovom tri) objednavky. Celkova provizia menej ako 10€.
Este maly dodatok ohladom zobrazovanej reklamy na e-shope http://www.VasNakup.eu. Ku kroku zobrazovat reklamu, som pristupil po mesiacoch bez predajov. Na hlavnej stranke je vsak reklama nastavena tak, aby sa nezobrazila hned ako navstevnik otvori moju stranku. Posobilo by to rusivo a nie velmi profesionalne.
Kazdopadne prijem za proviziu z reklamy je 2,09€.
Spolu to teda mame prijem cca. 12€ pred zdanenim, za obdobie 6 mesiacov.
Ďakujeme za opis reálnej skúsenosti so systémom. V e-shopovom svete je potrebné sledovať mieru konverzie, čiže počet objednávok. Návštevnosť je v tomto prípade druhoradá. Avšak, ak ste nový na „scéne“, užívateľom trvá určitý čas, kým sa odvážia nakúpiť v obchode, v ktorom predtým nenakupovali. (často až 5-7 interakcia s e-shopom). Čo sa týka reklamy, tu zrovna Facebook nemusí fungovať a Google AdWords nebude zrejme najlacnejší. Odporúčal by som porovnávače, ale zrejme tu Vám nikto nezaradí vyše 1 mil. produktov, čiže do XML feedu je potrebné exportovať len tie kategórie a produkty, ktoré majú reálne šancu na úspech. A preklik viete mať v cenách od 4 centov vyššie, čo je určite lacnejšie ako iná forma reklamy. Vo Vašom prípade by som skúmal konverznú cestu a kde reálne ľudia odchádzajú, či ich niečo neodrádza pri nákupe. Na prvý, krátky pohľad to môže byť vysoká cena poštovného, alebo aj uvádzaný stav produktov na sklade (v tomto prípade vyše 1,4mil), nejednotný jazyk pri popisoch produktov, či ich ťažko čitateľný formát. Tiež by sme určite nevyvažovali malé zárobky tým, že zapneme reklamné plochy na e-shope a to z dôvodov, že to veľmi prehusťuje priestor a zneprehľadňuje e-shop, dávate možnosť Vašim návštevníkom odísť z e-shopu a nakúpiť u konkurencie. Toto by fungujúce e-shopy nemali robiť, teda nepridáva to na hodnovernosti. A ten zárobok z reklamy nestojí za to, aby to tam reálne strašilo.
Dobrý deň
Tiež využívam služby droparealu a to konkrétne dodávateľa kokiska a v podstate súhlasím s pánom Pavlom ako opísal celú problematiku. Tento projekt na SR ešte nie je úplne vyvinutý, ale v ČR vraj funguje super. Neviem, či to je mentalitou alebo počtom obyvateľov. Môj e-shop http://www.profipotreby.sk funguje 3 mesiace a za túto dobu som obdržal niekoľko objednávok s províziou 57 €. Web som propagoval len cez facebook s mesačnými nákladmi 50 €. Ak pán Pavol písal pravdu, tak som vzhľadom na moju pasívnu reklamu na tom ešte ok. Momentálne idem testovať reklamu formou letákov v meste, kde žijem. SEO optimalizácia je akoby nefunkčná, neviem kde je problém. Od stránky v podstate ani nič neočakávam, ale priznám sa, že som čakal mesačný pravidelný zisk aspoň 300 €. Neviem, či to je vôbec možné pri súčasnej konkurencií a chybách vo webhostingu. Investujem pravidelne do projektu skyway, takže nemám moc chuť zvyšovať rozpočet na reklamu vzhľadom na nízke provízie a chyby vo webhostingu. Ak má niekto nejaké rady, tak píšte. Ďakujem