Každý správny majiteľ e-shopu musí pravidelne sledovať novinky v segmente, ktorý ponúka vo svojom internetovom obchode.

Dôležitým aspektom pri využívaní predajného potenciálu produktu, je zaradenie produktu do ponuky internetového obchodu maximálne v deň jeho zaradenia do predaja. Nemalo by sa stať, že tie najdôležitejšie produkty, ktoré sú dlhodobo ohlasované na konferenciách a samotné značky k nim vyvíjajú nemalé marketingové aktivity, nebudete mať zaradené v e-shope.

Ak sa tak stane, už od prvého dňa predaja týchto produktov sa oberáte o možný zisk a nechávate konkurenčnú výhodu všetkým svojim „online protivníkom“.

Zaradenie produktov v deň začatia ich predaja, je akýmsi štandardom, ktorý by ste mali určite dodržať. Dá sa to však spraviť ešte lepšie a to tak, že zaradíte produkt do e-shopu oveľa skôr, ako sa začne reálne predávať.

K takémuto produktu môžete následne pridávať:

  • prvé zmienky o produkte (prototypy, uniknutý dizajn, ohlásené špecifikácie)
  • galériu fotiek, ako bude produkt vyzerať
  • zaujímavé články (najlepšie vlastné články)
  • technické špecifikácie
  • možnosť predobjednať tovar

Týmto si vytvoríte konkurenčnú výhodu, vďaka ktorej budú kvôli produktu chodiť užívatelia do Vášho e-shopu a následne ich môžete pomaličky konvertovať na zákazníkov.

Tu sme si uviedli príklad, ako vyžmýkať maximum z produktu počas životnosti jeho produktu, ale čo s produktom, ktorý má tie najlepšie časy za sebou a prestáva sa predávať? Veľa internetových obchodov robí tú chybu a to, že produkt automaticky vyradia z ponuky obchodu.

Prečo si myslíme, že robia chybu:

  • produkt je zaindexovaný na Googli a má vybudovanú svoju históriu, užívatelia stále môžu na tento produkt prichádzať
  • užívatelia môžu hľadať manuály k produktom, alebo servis, aj takto môžu prísť do e-shopu
  • užívatelia môžu hľadať príslušenstvo k produktu (treba riešiť cez záložku príslušenstvo k produktu)
  • chcú si pozrieť vývoj ceny produktu
  • hľadajú náhradné súčiastky k produktu

Pre vyššie uvedené dôvody si myslíme, že by ste mali produkt po skončení jeho predaja ešte minimálne 3-6 mesiacov nechať v e-shope, kľudne aj dlhšiu dobu. Užívateľov, ktorí prídu cez tento produkt do Vášho obchodu, môžete osloviť s novšou verziou produktu, či príslušenstvom a tak aj dodatočne ťažiť z už neaktuálneho produktu.

Krátke zhrnutie: Produkty pridávajte do e-shopu ešte pred spustením ich oficiálneho predaja a pridajte k nimi informácie, ktoré môžu zaujať užívateľov a presvedčiť ich, aby si produkt u Vás predobjednali. Vytvorte produktu dokonalú produktovú kartu, aby užívatelia našli čo najviac informácií, ktoré zúžitkujete aj po skončení predaja produktu. Každý produkt je aj po skončení jeho predaja schopný niekoľko mesiacov nosiť do Vášho obchodu návštevnosť a potencionálne konverzie, preto produkty hneď nemažte a sledujte ich výkonnosť až do úplného „zhasnutia“.