Produkty, ktoré vám reálne zarábajú
Určite sa nájdu medzi vami majitelia e-shopov, ktorí ponúkajú vo svojich internetových obchodoch stovky, či tisíce produktov. Častou praxou je naimportovanie všetkých produktov od dodávateľov do internetového obchodu s víziou, že sa budú predávať všetky, čo je bohužiaľ veľmi nereálna predstava.
Všetci vieme, že každý produkt by mal natoľko vyplnenú produktovú kartu, aby dokázala užívateľa presvedčiť ku kúpe a že takéto vyplnenie produktovej karty nezaberie zrovna málo času, ak to chceme spraviť poriadne.
Preto by sme mali časom oddeliť zrno od pliev a zistiť, ktoré produkty sa nám reálne aj predávajú a týmto produktom sa následne venovať a zveľadovať a rozvíjať ich produktové karty.
Niekotrí ste určite počuli, niektorí možno nie, no existuje Paretovo pravidlo 80:20, ktoré nám hovorí o tom, že nech podnikáme v hocičom, 80% našich príjmov nám plynie iba z 20% nášho portfólia. Tento pomer býva však v praxi ešte striktnejší a to, že vašich 80% príjmov vám „nosí“ menej ako 15%, či 10 % vašich produktov či služieb.
Ak ste sa nikdy nepozreli pravde do očí, je na to ten správny čas. Ako na to?
- Vyexportujte si produkty, ktoré ste predali za vami sledované obdobie (pol roka, rok) a zoraďte si podľa príjmov od najvyššieho po najnižšie
- Zrátajte si sumu príjmov z týchto produktov
- Vyrátajte si z nej 80%
- Označte si tie produkty, ktorých suma príjmov sa bude rovnať, alebo približovať 80% vašich príjmov
- Práve ste zistili počet produktov a konkrétne produkty, ktoré vám reálne zarábajú
- Porovnajte si počet produktov, pri ktorých dosahujete 80% vašich príjmov s celkovým počtom produktov a vyrátajte si výšku vášho pravidla (80:20, 80:10, či nižšie? )
Ak ste takúto štatistiku nikdy neriešili, budete možno prekvapení, že často venujete čas tomu nepodstatnému a môžete pracovať oveľa efektívnejšie. Ocenia to najmä majitelia e-shopov, ktoré sú rozsiahle a obsahujú veľký počet kategórií a produktov a nevedia, kam sústrediť svoju pozornosť pri úprave produktov.
Čo sa úpravy produktových kariet týka, odporúčame, aby pri vašich TOP produktoch nechýbali tieto údaje:
- galéria kvalitných fotografií, trendom sú 360 stupňové fotografie
- kvalitný popis k produktu a technické špecifikácie
- textové a video recenzie k produktu
- užívateľské recenzie
- príslušenstvo k produktu
- upsell formou odporúčania lepšieho produktu
- pdf manuály
- informácie, kde môžu užívatelia riešiť záručný, či pozáručný servis
Informáciu o TOP produktoch môžete využiť aj v reklamných kampaniach, kde je potrebné prehodnotiť, ktoré všetky produkty promujete a zamerať sa iba na tie rentabilné.
Dúfame, že vám článok pomôže nasmerovať vašu energiu a úsilie na tie podstatné časti internetového obchodu a že sa predaj stane ešte rentabilnejším.