Produkty, ktoré vám reálne zarábajú

Určite sa nájdu medzi vami majitelia e-shopov, ktorí ponúkajú vo svojich internetových obchodoch stovky, či tisíce produktov. Častou praxou je naimportovanie všetkých produktov od dodávateľov do internetového obchodu s víziou, že sa budú predávať všetky, čo je bohužiaľ veľmi nereálna predstava.

Všetci vieme, že každý produkt by mal natoľko vyplnenú produktovú kartu, aby dokázala užívateľa presvedčiť ku kúpe a že takéto vyplnenie produktovej karty nezaberie zrovna málo času, ak to chceme spraviť poriadne.

Preto by sme mali časom oddeliť zrno od pliev a zistiť, ktoré produkty sa nám reálne aj predávajú a týmto produktom sa následne venovať a zveľadovať  a rozvíjať ich produktové karty.

Niekotrí ste určite počuli, niektorí možno nie, no existuje Paretovo pravidlo 80:20, ktoré nám hovorí o tom, že nech podnikáme v hocičom, 80% našich príjmov nám plynie iba z 20% nášho portfólia. Tento pomer býva však v praxi ešte striktnejší a to, že vašich 80% príjmov vám „nosí“ menej ako 15%, či 10 % vašich produktov či služieb.

Ak ste sa nikdy nepozreli pravde do očí, je na to ten správny čas. Ako na to?

  1. Vyexportujte si produkty, ktoré ste predali za vami sledované obdobie (pol roka, rok) a zoraďte si podľa príjmov od najvyššieho po najnižšie
  2. Zrátajte si sumu príjmov z týchto produktov
  3. Vyrátajte si z nej 80%
  4. Označte si tie produkty, ktorých suma príjmov sa bude rovnať, alebo približovať 80% vašich príjmov
  5. Práve ste zistili počet produktov a konkrétne produkty, ktoré vám reálne zarábajú
  6. Porovnajte si počet produktov, pri ktorých dosahujete 80% vašich príjmov s celkovým počtom produktov a vyrátajte si výšku vášho pravidla (80:20, 80:10, či nižšie? )

Ak ste takúto štatistiku nikdy neriešili, budete možno prekvapení, že často venujete čas tomu nepodstatnému a môžete pracovať oveľa efektívnejšie. Ocenia to najmä majitelia e-shopov, ktoré sú rozsiahle a obsahujú veľký počet kategórií a produktov a nevedia, kam sústrediť svoju pozornosť pri úprave produktov.

Čo sa úpravy produktových kariet týka, odporúčame, aby pri vašich TOP produktoch nechýbali tieto údaje:

  • galéria kvalitných fotografií, trendom sú 360 stupňové fotografie
  • kvalitný popis k produktu a technické špecifikácie
  • textové a video recenzie k produktu
  • užívateľské recenzie
  • príslušenstvo k produktu
  • upsell formou odporúčania lepšieho produktu
  • pdf manuály
  • informácie, kde môžu užívatelia riešiť záručný, či pozáručný servis

Informáciu o TOP produktoch môžete využiť aj v reklamných kampaniach, kde je potrebné prehodnotiť, ktoré všetky produkty promujete a zamerať sa iba na tie rentabilné.

Dúfame, že vám článok pomôže nasmerovať vašu energiu a úsilie na tie podstatné časti internetového obchodu a že sa predaj stane ešte rentabilnejším.